Χωρίς κατηγορία

Συνομιλώντας με την Aναστασία Θεοφανίδου για την Έντα Γκάμπλερ

Με αφορμή τον μονόλογο της Έντα Γκάμπλερ που παίζεται αυτές τις μέρες στη Μαγική Σοφίτα του Μπενσουσάν Χαν στη Θεσσαλονίκη η Αναστασία Θεοφανίδου που ερμηνεύει τον ομώνυμο ρόλο μοιράστηκε τις σκέψεις της και την προσέγγιση της επάνω στην ηρωίδα του Ίψεν.

Με αφορμή τον μονόλογο της Έντα Γκάμπλερ που παίζεται αυτές τις μέρες στη Μαγική Σοφίτα του Μπενσουσάν Χαν στη Θεσσαλονίκη η Αναστασία Θεοφανίδου που ερμηνεύει τον ομώνυμο ρόλο μοιράστηκε τις σκέψεις της και την προσέγγιση της επάνω στην ηρωίδα του Ίψεν.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΚΟΝΔΡΑΝΗ

Πως προσεγγίσατε την Έντα Γκάμπλερ σε αυτόν τον μονόλογο; Τι σας βοήθησε και τι σας δυσκόλεψε σε αυτόν τον ρόλο;

Ήταν περίπου στο 1983 με 1985 που δούλεψα για πρώτη φορά επάνω στο συγκεκριμένο έργο! Επιπλέον ήταν και η πρώτη μου δουλειά ως χορογράφος σε θεατρική παράσταση. Να σημειωθεί πως τότε ανέβασε και έπαιξε τον ομώνυμο ρόλο η Ρούλα Πατεράκη. Ήταν μια μεγάλη εμπειρία και μια σημαντική παράσταση.

Με κάποιον τρόπο το κουβαλώ χρόνια αυτό το έργο λοιπόν…

Σε αυτή την εκδοχή του προσεγγίσαμε μαζί με τον Νίκο Βουδούρη, τον σκηνοθέτη της παράστασης, το έργο από την πλευρά της Έντα. 

Είναι ένας μονόλογος μέσα στον οποίο θα μπορούσαν ίσως να χωρέσουν οι σκέψεις της πρωταγωνίστριας την τελευταία ώρα της ζωής της, μέσα από ένα νέο κείμενο που προέκυψε για το συγκεκριμένο ανέβασμα.

Με βοήθησε σαφώς και το γεγονός ότι ήξερα το έργο πολύ καλά, όπως και η αρμονική συνεργασία με τον σκηνοθέτη αλλά και η περσινή εμπειρία του μονολόγου “Συνομιλίες Γυναικών’’. Να πω όμως πως με δυσκόλεψε ο σύνθετος χαρακτήρας της Έντα Γκάμπλερ και ο συναισθηματικός της κόσμος.

H Έντα Γκάμπλερ είναι ένας δύσκολος χαρακτήρας. Μπορέσατε να ταυτιστείτε μαζί της; Να βρείτε σημεία επαφής;

Εξαιρετικά δύσκολος και απρόβλεπτος χαρακτήρας. Δεν ξέρω αν είναι ταύτιση ή κατανόηση. Θα έλεγα ότι είναι και τα δύο. Με πολλή δουλειά νομίζω ότι κατάφερα να καταλάβω και να προσεγγίσω τον εσωτερικό κόσμο της ηρωίδας άρα και να ταυτιστώ μαζί της. 

Σημεία επαφής φυσικά  βρίσκεις γιατί όλοι μας εν δυνάμει είμαστε ικανοί για τα πάντα! Το θέμα είναι πως τα χρησιμοποιεί ο καθένας. Πάντως ήταν μεγάλη πρόκληση για μένα να ασχοληθώ με το συγκεκριμένο ρόλο.

Μιλήστε μου για το Σχήμα Εκτός Άξονα. Πρόκειται για μια πετυχημένη θεατρική ομάδα. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της;

Κατ’ αρχάς να πω δυο λόγια για την ιστορία του Σχήματος. 

Το Σχήμα Εκτός Άξονα δημιουργήθηκε από την Αναστασία Θεοφανίδου και τον Νίκο Βουδούρη τον Ιανουάριο του 2008 με σκοπό να στεγάσει διαφορετικές απόψεις επάνω στην τέχνη. Μέχρι στιγμής έχουν παρουσιαστεί 20 παραγωγές, 5  ερευνητικές – πειραματικές παρουσιάσεις- παραστάσεις και έχουν φιλοξενηθεί 23 νέες ομάδες μέσα στα πλαίσια του Βήματος στους Νέους. Επίσης έχουν γίνει 4 ανοιχτές συνεντεύξεις με καταξιωμένους καλλιτέχνες και σειρά σεμιναρίων και μαθημάτων υποκριτικής, κίνησης και θεατρικού τραγουδιού.

Τώρα για την επιτυχία του μπορεί να μιλήσει το κοινό καλύτερα. 

Εγώ από μεριάς μου θα πω πως είναι:

Πετυχημένη  γιατί κατάφερε σε κάθε δουλειά που κάνει να έχει μια ιδιαίτερη και προσωπική προσέγγιση (κυρίως πάνω σε γνωστά έργα είτε θεατρικά είτε λογοτεχνικά).

Πετυχημένη γιατί δεν φοβήθηκε να ρισκάρει…

Πετυχημένη γιατί άντεξε να κρατήσει 12 χρόνια…

και τέλος πετυχημένη γιατί οι επιλογές μας ήταν κάθε φορά τα θέλω μας…

Ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σας σχέδια;

Τα προσωπικά μου σχέδια μου προτιμώ να μην τα συζητώ εν μέσω παραστάσεων.

Θέλω να εισπράξω την εμπειρία των παραστάσεων.

Στα άμεσα και σίγουρα σχέδια του Σχήματος εκτός Άξονα είναι μία βραδιά στη Ζώγια την Δευτέρα 9 Μαρτίου με ένα θεατροποιημένο μονόλογο πάνω στο  διήγημα του Γεωργίου Βιζυηνού  ‘Το μόνον της ζωής του ταξείδιον’ σε μια προσπάθεια προσέγγισης αξιόλογων κειμένων της Ελληνικής Γραμματείας του 19ου αιώνα. 

Και οι συνεντελεστές είναι: 

Σκηνοθεσία : Βουδούρης Νίκος

Προσαρμογή κειμένου : Βουδούρης Νίκος , Βασίλης Βασιλείου

Ερμηνεία : Βασίλης Βασιλείου

Στα κρουστά : Κωνσταντίνος Σαμαράς

Μελέτη για τον Βιζυηνό : Κωνσταντίνος Παμπούκης. 

Επίσης στις 2 με 6 Απριλίου στο Μπενσουσάν Χαν για 5 παραστάσεις έρχονται οι Αντικατοπτρισμοί( η ικανοποίηση της αυτοεικόνας και ο νάρκισσος πολιτισμός μας ) της Δήμητρας Μήττα σε σκηνοθεσια του Νίκου Βουδούρη και εικαστική επιμέλεια και ερμηνεία του Μπάμπη Ματεντζίδη. 

Info:

 Οι παραστάσεις του έργου «Έντα Γκάμπλερ», από το Σχήμα εκτός Άξονα, συνεχίζονται στη Μαγική Σοφίτα του Μπενσουσάν Χαν(Εδέσσης 6) μέχρι και τις 27/01/2020. 

Περισσότερες πληροφορίες: https://notesfromlife.net/2020/01/08/h-έντα-γκάμπλερ-έρχεται-στο-μπενσουν/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: