Ότι και να γίνει, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου θα «κυλάει» στους δρόμους της Θεσσαλονίκης…

Κάθε χρόνο για περίπου 10 μέρες, μια φορά τον Νοέμβρη και μια τον Απρίλη η Θεσσαλονίκη μεταμορφώνεται μαγικά. Κινηματογραφικά. Γίνεται ολόκληρη μια ασημένια οθόνη με εμάς που τρέχουμε στους δρόμους της να βρισκόμαστε ξαφνικά πρωταγωνιστές μιας μοναδικής ταινίας. 

Αυτές οι μέρες φυσικά ανήκουν στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Ντοκιμαντέρ της πόλης αντίστοιχα. 

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΚΟΝΔΡΑΝΗ 

Οι βιτρίνες των καταστημάτων, των καφέ, των εστιατορίων αποκτούν θεματικές κινηματογραφικές βιτρίνες και οι αφίσες του φεστιβάλ κοσμούν τζαμαρίες, μουσεία και πολιτιστικούς χώρους ομορφαίνοντας το αστικό τοπίο.

Αυτές τις μέρες το αγαπημένο σημείο της πόλης γίνετε το Ολύμπιον που αποτελεί τη βάση του Φεστιβάλ. Πλήθος κόσμου συρρέει για να δει ποιοτικό σινεμά και να ντυθεί στα χρώματα του Φεστιβάλ αγοράζοντας μπλούζες, τσάντες, αφίσες και άλλα συλλεκτικά αντικείμενα της εκάστοτε διοργάνωσης. Το Φεστιβάλ «κυλάει» αρμονικά στους δρόμους… 

Τα τελευταία χρόνια το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει αποκτήσει και αυτό την κινηματογραφική του αίγλη καθώς αρκετές αίθουσες (αποθήκη Ι και D) που προβάλλονται ταινίες του Φεστιβάλ βρίσκονται εκεί. Ας μην ξεχνάμε όμως και το Μουσείο Κινηματογράφου και το Μουσείο Φωτογραφίας που μας περιμένουν επίσης εκεί και επί ευκαιρίας του Φεστιβάλ αξίζει να ξαναεπισκεφτούμε. Προσωπικά ασχολούμαι επαγγελματικά με το Φεστιβάλ και εκείνες τις μέρες πιο πολύ βρίσκομαι στις αποθήκες του λιμανιού παρά στο σπίτι μου.

Επειδή φέτος και λόγω της πανδημίας το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά (19/05/2020 με 28/05/2020) μου ήρθε μια νοσταλγία για την διοργάνωση που εξελίσσετε παραδοσιακά στις αίθουσες της πόλης και εξ αφορμής της ολοκλήρωσης του την Πέμπτη νοστάλγησα την παράλληλη πορεία μου τις 10 μέρες μαζί του στα στενά της πόλης. 

Και έτσι λοιπόν ας θυμηθούμε παρέα πως βιώνεται μια τυπική μέρα Φεστιβάλ στη Θεσσαλονίκη: 

Ξύπνημα από τις επτά το πρωί για να προλάβω την πρώτη δημοσιογραφική προβολή που ξεκινά στις εννιά ως συνήθως στο λιμάνι και στην αίθουσα Τόνια Μαρκετάκη. Μένω στον εξωτικό Εύοσμο και για να είμαι το πρωί εκεί στην ώρα μου πρέπει να σηκωθώ μαζί με τον γαλατά. Παίρνω τον καφέ μου από το κυλικείο του Φεστιβάλ (στηρίζουμε με ευλάβεια όλη τη διοργάνωση) και περνάω στην αίθουσα για την πρώτη προβολή της ημέρας. Μου αρέσουν οι δημοσιογραφικές προβολές γιατί δεν έχουν πολύ κόσμο, προλαβαίνεις να δεις την ταινία πριν από όλους και να γράψεις και την κριτική σου με την ησυχία σου.

Μόλις τελειώνει το φιλμ παίρνω ένα τοστάκι από το κυλικείο και τον δεύτερο καφέ της ημέρας και κατευθύνομαι στο γραφείο Τύπου που εδρεύει στα γραφεία του Φεστιβάλ πίσω από το Μουσείο Κινηματογράφου. Εκεί οργανώνω το πρόγραμμα της ημέρας. Σε περίπτωση που υπάρχει ένα masterclass ή συνέντευξη Τύπου που γίνετε ως συνήθως στις αποθήκες του λιμανιού, παρατείνω την παραμονή μου στο γραφείο για να προλάβω να πάω χωρίς να μετακινούμε άσκοπα στην πόλη. 

Γράφω την όποια κριτική και κείμενο που αφορούν το Φεστιβάλ, κανονίζω τις συνεντεύξεις με σκηνοθέτες, ηθοποιούς κλπ. και συνεχίζω με τα υπόλοιπα θέματα του site (wepost τότε, ektaktaneaτώρα )και του blog ( notesfromlife) μου. 

Μου αρέσει το γραφείο Τύπου του Φεστιβάλ. Με ηρεμεί. Κυριαρχεί μια απλότητα. Ο καθένας κάνει τη δουλειά του, κανείς δεν σε ενοχλεί, συναντάς συναδέλφους και ενδιαφέροντες προσωπικότητες. Γράφεις, ενημερώνεσαι, φεύγεις. 

Αφήνω το γραφείο και προχωρώ προς στην αποθήκη Γ’ για τις συνεντεύξεις Τύπου. Εκεί βρίσκεται και η βάση της Agora Film Market του Φεστιβάλ και είναι πάντα γεμάτη με ανθρώπους του cinema έτοιμοι να απαντήσουν στις όποιες απορίες έχει ένας επαγγελματίας του χώρου και να δώσουν ενδιαφέρουσες οπτικές και πληροφορίες του εκάστοτε φιλμ τους. 

Με το πέρας της συνέντευξης αποχωρώ και κατευθύνομαι προς την πλατεία Αριστοτέλους, εκεί που χτυπά η καρδιά του cinema και μπαίνω στο πάντα φιλόξενο box, που το ευγενικό προσωπικό βρίσκεται στη διάθεση του κοινού για να εκδώσει τα πολύτιμα χαρτάκια εισόδου που ανοίγουν τις πόρτες του κινηματογράφου. Δηλαδή τα εισιτήρια! Τα προμηθεύομαι για τις προβολές της ημέρας και τρέχω για τη συνέντευξη που έχω κανονίσει στο Ηλέκτρα Παλλάς με τον εκάστοτε σκηνοθέτη για να μιλήσουμε για τη νέα του δουλειά που προβάλλεται πρώτη παγκόσμια προβολή στο Φεστιβάλ. 

Τελειώνοντας την ενδιαφέρουσα συνομιλία με τον σκηνοθέτη, στηρίζω την πόλη και τα μαγαζιά εστίασης που συνεργάζονται με το Φεστιβάλ και τρώω ένα λιτό μεσημεριανό πριν μπω στην επόμενη προβολή της ημέρας. 

Έπειτα, ως συνήθως απογευματινές ώρες γίνονται εκδηλώσεις, masterclass και εγκαίνια στις εκθέσεις του Φεστιβάλ. Πηγαίνω σε ότι προκύψει και αφήνομαι να με παρασύρει το κινηματογραφικό ρεύμα στα αφιερώματα- εκθέσεις που γίνονται στο λιμάνι αυτές τις δέκα μέρες. Η μέρα κλείνει με προβολές back to back στο Ολύμπιον και στο λιμάνι αντίστοιχα ώσπου το φως να δώσει τη θέση του στη νύχτα και η μέρα να κλείσει με ένα πάρτι του φεστιβάλ στα γνωστά κινηματογραφικά στέκια της πόλης. 

Φέτος λόγω της πανδημίας χάθηκε όλη η παραπάνω μαγική εμπειρία αλλά όπως κάθε χρόνο κέρδισε και πάλι το σινεμά. Δηλαδή γέμισε η ψυχή Φεστιβάλ. Η ποιότητα δεν χάθηκε. Όμορφα ντοκιμαντέρ και online συζητήσεις με ουσία μας έδωσε η διοργάνωση χωρίς περικοπές λόγω της online κατάστασης. Είχαμε για ακόμη μια φορά την ευκαιρία να δούμε ντοκιμαντέρ που δεν θα μπορούσαμε να απολαύσουμε πουθενά αλλού. Και μπορεί ο καναπές μας να μην αντικαθιστά την αίσθηση που σου δίνει η αίθουσα αλλά θεωρώ πως ήταν μια καλή ευκαιρία για όλους τους φίλους του Φεστιβάλ να μην το στερηθούμε και να το έχουμε κοντά μας έστω και έτσι. Απολαμβάνοντας το έστω και σε μικρότερη οθόνη. 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s