Cinema

Misbehaviour: Μια ιστορία γυναικείας χειραφέτησης που μας έρχεται από το 1970

Η ταινία διηγείται τη συναρπαστική, αληθινή ιστορία της διακοπής των καλλιστείων "Μις Κόσμος" του 1970 από το Κίνημα για τη Γυναικεία Χειραφέτηση, ένα γεγονός που ήταν στα πρωτοσέλιδα παγκοσμίως.

1970. Τα καλλιστεία για την ανάδειξη της «Μις Κόσμος» πραγματοποιούνται στο Λονδίνο με παρουσιαστή τον θρυλικό Αμερικανό κωμικό, Μπομπ Χόουπ. Πρόκειται για τον διαγωνισμό με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση σε όλο τον κόσμο, με περισσότερους από 100 εκατομμύρια τηλεθεατές. Με το επιχείρημα ότι οι διαγωνισμοί ομορφιάς ταπεινώνουν τις γυναίκες, το ανερχόμενο Κίνημα για τη Γυναικεία Χειραφέτηση κέρδισε εν μία νυκτί τα φώτα της δημοσιότητας, εισβάλλοντας στη σκηνή και διακόπτοντας τη ζωντανή αναμετάδοση. Όταν ο διαγωνισμός συνεχίστηκε, το αναπάντεχο αποτέλεσμά προκάλεσε έντονες αντιδράσεις. Μέσα σε λίγες ώρες, το παγκόσμιο κοινό είδε την πατριαρχία να χάνει έδαφος και το δυτικό πρότυπο ομορφιάς να καταρρέει.

Η ταινία διηγείται τη συναρπαστική, αληθινή ιστορία της διακοπής των καλλιστείων «Μις Κόσμος» του 1970 από το Κίνημα για τη Γυναικεία Χειραφέτηση, ένα γεγονός που ήταν στα πρωτοσέλιδα παγκοσμίως. Εν μέσω μιας από τις πιο δημοφιλείς τηλεοπτικές αναμεταδόσεις στον κόσμο, με 100 εκατομμύρια θεατές, οι διαδηλώτριες διέκοψαν θεαματικά τη ζωντανή εκπομπή, ενώ το αποτέλεσμα του διαγωνισμού ανέτρεψε όλα τα στερεότυπα της εποχής. Μια ιστορία γυναικείας χειραφέτησης, ειπωμένη από διαφορετικές πλευρές, ταξιδεύοντας το κοινό στην ταραχώδη δεκαετία του ’70 με όχημα τους αγώνες, τα όνειρα και την πραγματικότητα διαφορετικών γυναικών εκείνης της εποχής.

Στην ταινία πρωταγωνιστεί η δύο φορές υποψήφια για Όσκαρ Κίρα Νάιτλι (Το Παιχνίδι της Μίμησης, Περηφάνια και Προκατάληψη) μαζί με την Τζέσι Μπάκλεϊ (Wild Rose), την Γκούγκου Μπάθα-Ρο (Belle) και τον Γκρεγκ Κινίαρ (Καλύτερα Δε Γίνεται). Η Φιλίπα Λόουθορπ (Το Στέμμα) σκηνοθετεί σε σενάριο της Ρεμπέκα Φρέιν (Η Δύναμη του Έρωτα) και της Γκάμπι Τσιάπε (Η Καλύτερη Στιγμή τους).

«Η ταινία λέει την ιστορία των καλλιστείων του 1970 από διαφορετικές γωνίες» λέει η σκηνοθέτιδα Φιλίπα Λόουθορπ. «Παρ΄όλα αυτά, το επίκεντρο είναι σε δύο ομάδες: στις νέες γυναίκες που σχεδίαζαν να κατακτήσουν τον κόσμο μέσα από την παρέμβαση τους, μεταδίδοντας το μήνυμα για χειραφέτηση και ισότητα, και στις νέες γυναίκες που διαγωνιζόντουσαν στα καλλιστεία για να γίνουν γνωστές με κάποιο τρόπο».

«Αυτό που μου άρεσε ιδιαίτερα στην ταινία ήταν ότι ξετυλίγεται από τρεις διαφορετικές πλευρές: από την πλευρά των γυναικών του Κινήματος της Χειραφέτησης, από την πλευρά του Μπομπ Χόουπ, του παρουσιαστή των καλλιστείων, και από την πλευρά των διαγωνιζομένων» λέει η πρωταγωνίστρια Κίρα Νάιτλι.

Η ηθοποιός σχολιάζει τι κινητοποιούσε τον χαρακτήρα της και τις υπόλοιπες διαδηλώτριες.«Από την πλευρά του Κινήματος, ήταν η μεταχείριση του γυναικείου σώματος ως σεξουαλικό αντικείμενο, οι κοπέλες πάνω στη σκηνή που βαθμολογούνται με άριστα το 10, που στέκονται μπροστά σε ανθρώπους που ελέγχουν τα οπίσθια τους». Βλέπουμε ότι η Σάλι -ο χαρακτήρας που υποδύεται η Κίρα Νάιτλι- ωθείται στον ακτιβισμό όταν βλέπει την αντίδραση της μικρής κόρης της στα καλλιστεία. «Το γεγονός ότι τα καλλιστεία είναι οικογενειακή διασκέδαση, ότι κάθε μικρό κορίτσι τα ονειρεύεται, ότι είναι απλώς θέμα εμφάνισης και όχι πνεύματος, έκανε μια νέα γενιά γυναικών να εξοργιστεί» λέει η ηθοποιός.

«Πάντα ήθελα να συνεργαστώ με την Κίρα» λέει η σκηνοθέτιδα Φιλίπα Λόουθορπ. «Είναι μία πολύ κομψή ηθοποιός, δίνει πνεύμα στον ρόλο. Μου άρεσε που έκανα ένα ελεύθερο γύρισμα, με την κάμερα γύρω της. Δίνει ενέργεια και ένταση στον ρόλο της, αλλά και μία συστολή στον χαρακτήρα της Σάλι. H Σάλι είναι διακριτική και ευφυής γυναίκα στην πραγματικότητα. Η Κίρα το μετέδωσε αυτό».

Η Τζέσι Μπάκλεϊ θυμάται πόσο την εντυπωσίασε η ριζοσπαστική ακτιβίστρια, Τζο Ρόμπινσον. «Το γεγονός ότι ο η ταινία έχει να κάνει με την απειθαρχία, έχει χιούμορ και την ίδια στιγμή μεταδίδει ένα σοβαρό μήνυμα» λέει η ηθοποιός. «Η Τζέσι Μπάκλεϊ είναι γεμάτη ενθουσιασμό, γεμάτη χαρά και πνεύμα. Ζωντανεύει τον χαρακτήρα της Τζο με ομορφιά και η χημεία ανάμεσα στην Τζέσι και την Κίρα είναι φανταστική» λέει η σκηνοθέτιδα.

Ήταν πολύ σημαντικό επίσης να βρεθεί ο κατάλληλος ηθοποιός για τον ρόλο του Μπομπ Χόουπ, που ήταν ο σταρ της εποχής εκείνης. Η ταινία δείχνει τόσο την ιδιωτική όσο και τη δημόσια εικόνα του. O Γκρεγκ Κινίαρ ανέλαβε τον απαιτητικό ρόλο και λέει σχετικά: «Έχω παίξει ξανά πραγματικούς ανθρώπους και η ισορροπία είναι πάντα δύσκολη, γιατί πρέπει να ξέρεις πόσο να μιμηθείς και πόσο να αφεθείς. Η δουλειά μου είναι να είμαι παρών στην ταινία και την ιστορία χωρίς να χάνομαι στις λεπτομέρειες».

50 χρόνια μετά η σκηνοθέτιδα τονίζει πως επιθυμεί το κοινό της να εμπνευστεί. «Η ταινία δεν τιμά μόνο το Κίνημα για τη Χειραφέτηση των Γυναικών, αλλά και την αλληλεγγύη και τη συνεργασία στον αγώνα. Η ταινία εξερευνά την ομορφιά των γυναικών και το τι σημαίνει. Μας ανήκει η ομορφιά μας, ανήκει σε άλλους, είμαστε υποκείμενα ή αντικείμενα στις ζωές μας; Δεν χρειάζεται να είσαι γυναίκα για να εμπνευστείς από την ταινία. Νομίζω ότι έχει να κάνει με τον άνθρωπο και μια πιο ανεκτική κοινωνία που αγκαλιάζει τις γυναίκες και τα πολλά τους ταλέντα. Και οι άντρες μπορούν να την απολαύσουν όσο οι γυναίκες».

Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως οι συντελεστές της ταινίας ήταν τυχεροί που μπόρεσαν να γνωρίσουν τις γυναίκες που έλαβαν μέρος σε αυτά τα γεγονότα πριν από 50 χρόνια.

Η ταινία » MISS ΑΠΕΙΘΑΡΧΙΑ (MISBEHAVIOUR) ” θα βγει στις ελληνικές αίθουσες την Πέμπτη 30 Ιουλίου 2020  από την Tanweer.

πηγή: madamefigaro.gr

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: