Cinema

61οΦΚΘ- έκθεση: Γιώργος Δρίβας: Γεγονότα Συντελεσμένου Μέλλοντος

Γιώργος Δρίβας: Γεγονότα Συντελεσμένου Μέλλοντος

Τα Γεγονότα Συντελεσμένου Μέλλοντος είναι μία τρίπτυχη έκθεση του εικαστικού καλλιτέχνη Γιώργου Δρίβα, η οποία αποτελείται από την πεντακάναλη οπτικοακουστική εγκατάσταση Aeonium (2020), το βίντεο Kepler (2014) και την προβολή Still Life (2020). Τα Aeonium (20′) και Kepler (14′) θα είναι διαθέσιμα για το κοινό δωρεάν από το πρωί της Πέμπτης 12 Νοεμβρίου έως τις 10:00 το πρωί της Παρασκευής 13 Νοεμβρίου, στην online πλατφόρμα του Φεστιβάλ.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι και τα τρία βίντεο κινούνται στα όρια της επιστημονικής φαντασίας ―ή για την ακρίβεια στο υπό-είδος του Climate Fiction (cli-fi)―, ενώ η πολιτική αλληγορία τους είναι εμφανής. Συγκεντρώνοντάς τα όλα μαζί διαπιστώνουμε μια σπαρακτική επιτακτικότητα.

Στο Aeonium πέντε μεγάλες οθόνες, η μία δίπλα στην άλλη, παίζουν ταυτόχρονα. Η δράση τοποθετείται σε ένα θερμοκήπιο, το οποίο περιβάλλεται από τεράστια, σχεδόν αδιαφανή, τζάμια. Έξω από αυτό, ο κόσμος μάλλον έχει καταρρεύσει έπειτα από μια απροσδιόριστη καταστροφή, η οποία αποκαλείται «Το Γεγονός». Την ίδια στιγμή, μέσα στο θερμοκήπιο, πέντε εργαζόμενοι περιποιούνται ένα φυτό ― για την ακρίβεια ένα παχύφυτο του γένους Αιώνιο. Ταυτόχρονα, προσπαθούν να εξηγήσουν τι έχει συμβεί, αγωνιούν, οργίζονται, αναρωτιούνται. Το έργο ολοκληρώθηκε στη διάρκεια της πρόσφατης καραντίνας και είναι προφανώς αλληγορικό.

Το Kepler γυρίστηκε στη Γεωργία, πριν έξι χρόνια, κι όμως μοιάζει με σίκουελ ή πρίκουελ του Aeonium. Ένας μεγάλος τοξικός βράχος εμφανίζεται από το πουθενά και υποχρεώνει τρεις εντελώς διαφορετικούς ανθρώπους να πάρουν θέση. Η εμφάνιση αυτού του βράχου και η αναμφισβήτητη επικινδυνότητά του είναι, επίσης, ένα αναπάντεχο «Γεγονός», το οποίο έχει ανατρέψει όλες τις ισορροπίες.

Το Still Life είναι μια δικάναλη προβολή ψηφιακής φωτογραφίας η οποία ολοκληρώνει τη θεματική των δυο προηγούμενων έργων. Ένας άνδρας κοιτάει μέσα από ένα μικροσκόπιο, ενώ ακριβώς δίπλα του βρίσκεται το Aeonium, ξεριζωμένο και ξαπλωμένο σε μια λευκή επιφάνεια, η οποία θα μπορούσε να ήταν ο επιτάφιός του.

Τα έργα επρόκειτο να εκτεθούν στο MOMus Πειραματικό Κέντρο Τεχνών στην Αποθήκη Β1 στο Λιμάνι. Λόγω των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης του Covid 19 η έκθεση αναβλήθηκε όμως μεγάλες φωτογραφικές αναπαραγωγές των έργων Aeonium και Kepler θα βρίσκονται αναρτημένες στα κτίρια του Φεστιβάλ στην Προβλήτα 1 στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης για τη διάρκεια της διοργάνωσης.

Διοργάνωση: Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Επιμέλεια: Ορέστης Ανδρεαδάκης

Παραγωγή & Συντονισμός: Θάνος Σταυρόπουλος

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: