Cinema

Cinema: Οι ταινίες της εβδομάδας

Η καυστική σάτιρα του Ρούμπεν Έστλουντ, «Το Τρίγωνο της Θλίψης» που κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών κάνει σήμερα πρεμιέρα στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Από τις υπόλοιπες οχτώ ταινίες που βγαίνουν απόψε στους κινηματογράφους, ξεχωρίζει το ισπανικό θρίλερ «Η Κόρη», ενώ για τους σινεφίλ υπάρχουν και οι επανεκδόσεις «Playtime» του Ζακ Τατί και «Αντίο Παιδιά» του Λουί Μαλ.

Το Τρίγωνο της Θλίψης (Triangle of Sadness).

Κωμωδία, σουηδικής γαλλικής, γερμανικής, βρετανικής, αμερικανικής και ελληνικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Ρούμπεν Έστλουντ, με Χάρις Ντίκινσον, Τσάρλμπι Ντιν, Ντόλι ντε Λεόν, Βίκι Μπερλίν, Γούντι Χάρελσον κ.ά.

Πρόκειται για τελευταία ταινία του Σουηδού Ρούμπεν σκηνοθέτη, Ρούμπεν Έστλουντ («Ανωτέρα Βία», «Τετράγωνο»), που το τελευταίο κομμάτι της γυρίστηκε στην ειδυλλιακή παραλία της Χιλιαδούς στην Εύβοια, κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα, αλλά και το θερμό χειροκρότημα του κοινού στις Κάννες.
Για όσους διερωτώνται για τον τίτλο, ο σκηνοθέτης έχει δανειστεί τον όρο που χρησιμοποιούν οι πλαστικοί χειρουργοί όταν περιγράφουν τις ρυτίδες που σχηματίζονται ανάμεσα στο μέτωπο και τα φρύδια, μία από τις πρώτες ενδείξεις των γηρατειών, της παρακμής, όχι μόνο των μοντέλων, αλλά και του δυτικού κόσμου.


Τα διάσημα μοντέλα Καρλ και Γιάγια είναι καλεσμένα σε μια πολυτελή κρουαζιέρα με μία παρέα από ασύλληπτα πλούσιους επιβάτες, έναν ολιγάρχη από τη Ρωσία, Βρετανούς εμπόρους όπλων και έναν αλκοολικό καπετάνιο, που επικαλείται τον Μαρξ. Στην αρχή, τα πάντα είναι υλικό για αξιοζήλευτες αναρτήσεις στο Instagram. Αλλά, όταν ξεσπά μία θύελλα και όλοι παθαίνουν ναυτία κατά τη διάρκεια ενός δείπνου με τον καπετάνιο, η ειδυλλιακή κρουαζιέρα καταλήγει σε φιάσκο. Ο Καρλ και η Γιάγια βρίσκονται αποκλεισμένοι σε ένα έρημο νησί με ένα τσούρμο δισεκατομμυριούχων και μία από τις καθαρίστριες του γιοτ. Η ιεραρχία ανατρέπεται στο νησί, καθώς η καθαρίστρια είναι η μόνη που ξέρει να ψαρεύει.

Η Κόρη (La Hija).

Θρίλερ, ισπανικής παραγωγής του 2021, σε σκηνοθεσία Μανουέλ Μαρτίν Κουένκα, με τους Χαβιέ Γκουτιέρεζ, Πατρίτσια Λόπεζ Αρνάιθ, Ιρένε Βιργκέζ Φιλιππίδη, Μαρία Μοράλες κ.ά.
Ακόμη ένα ενδιαφέρον ψυχολογικό θρίλερ από την Ισπανία, αυτή τη φορά από τον Μανουέλ Μαρτίν Κουένκα («Η Αδυναμία του Μπολσεβίκου»), που συμμετείχε στα Φεστιβάλ Σαν Σεμπάστιαν και Τορόντο.

Μια δεκαπεντάχρονη κοπέλα που διαμένει σε ένα κέντρο για έφηβους παραβάτες, μένει έγκυος. Ο εκπαιδευτής της στο κέντρο, της προτείνει να έρθει στα κρυφά να ζήσει μαζί με τη γυναίκα του στο απομονωμένο σπίτι τους στο βουνό, ώστε να έχει φροντίδα μέχρι να γεννήσει, αλλά με ένα αντάλλαγμα: να κρατήσουν το μωρό όταν αυτό γεννηθεί.

Ο Άνθρωπος με τις Απαντήσεις.

Δραματική ταινία, ελληνικής, κυπριακής και ιταλικής παραγωγής του 2021, σε σκηνοθεσία Στέλιου Καμμίτση, με τους Βασίλη Μαγουλιώτη, Άντον Βάιλ, Στέλα Φυρογένη κ.ά.


Ενδιαφέρουσα δραματική ταινία περιπλάνησης είναι τούτη δω η δεύτερη παραγωγή μεγάλου μήκους του Στέλιου Καμμίτση, που δείχνει ότι διαθέτει το ταλέντο, αλλά έχει ακόμη να διανύσει χιλιόμετρα, μέχρι να ολοκληρωθεί ως σκηνοθέτης και κυρίως ως σεναριογράφος, καθώς υπογράφει και το σενάριο της ταινίας.

Μετά τον θάνατο της γιαγιάς του, ο Βίκτωρας, ένας εικοσάχρονος πρώην πρωταθλητής καταδύσεων, αναχωρεί με το πλοίο για Ιταλία. Εκεί συναντάει τον Ματίας, έναν νεαρό, παράτολμο Γερμανό. Και οι δύο κατευθύνονται προς τη Βαυαρία, ο καθένας για τους δικούς του λόγους. Και οι δύο αναζητούν απαντήσεις, ο καθένας στις δικές του ερωτήσεις.

Το Ορφανό: Πρώτος Φόνος (Orphan: First Kill).

Ταινία τρόμου, αμερικανικής και καναδικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Γουίλιαμ Μπρεντ Μπελ, με τους Ιζαμπέλ Φούρμαν, Ρόσιφ Σάδερλαντ, Χίρο Καναγκάουα, Μάθιου Φίνλαν κ.ά.


Αφού ενορχηστρώνει μια ευφυέστατη απόδραση από ένα ψυχιατρείο της Εσθονίας, η Έστερ ταξιδεύει στην Αμερική υποδυόμενη την εξαφανισμένη κόρη μιας πλούσιας οικογένειας. Ωστόσο, μια απροσδόκητη ανατροπή τη φέρνει αντιμέτωπη με μια μητέρα που θα προστατεύσει με κάθε κόστος την οικογένειά της από το δολοφονικό «παιδί».

Παιχνίδι Μίσους (The Hating Game).

Κομεντί, αμερικανικής παραγωγής του 2021, σε σκηνοθεσία Πίτερ Χάτσινγκς, με τους Λούσι Χέιλ, Όστιν Στόουελ, Σακίνα Τζάφρι κ.ά.

Αποφασισμένη να πετύχει επαγγελματικά δίχως να θυσιάσει την προσωπική της ηθική, η Λούσι ξεκινά ένα ανελέητο παιχνίδι απέναντι στην παγερή και αποτελεσματική νέμεσή της, τον Τζόσουα, σε μια αντιπαλότητα που περιπλέκεται εξαιτίας των συναισθημάτων που αρχίζει να τρέφει για εκείνον.

Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες:

Η Νύχτα (The Night).

Και μόνο ότι πρόκειται για ιρανική ταινία τρόμου, σε αμερικανική συμπαραγωγή, προκαλεί το ενδιαφέρον και την περιέργεια. Αν συνδυαστεί με την ιρανική κινηματογραφική σχολή, δηλαδή την προσοχή στο σενάριο, στην αφήγηση και στους χαρακτήρες, αλλά και τη βασική ιδέα τής υπόθεσης -ένα ζευγάρι βρίσκεται εγκλωβισμένο για μια εφιαλτική νύχτα σε ένα ξενοδοχείο του Λος Άντζελες- τότε ίσως έχουμε μία από αυτές τις μικρές ευχάριστες εκπλήξεις, αυτά τα διαμαντάκια, που περνούν αλλά δεν χάνονται στον χρόνο. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Νίμα Φακχράρα, γνωστός μουσικοσυνθέτης ταινιών που ζει στο Λος Άντζελες, ενώ πρωταγωνιστούν οι Σαχάμπ Χοσεϊνί και Νιούσα Νουρ.

Playtime.

Η αριστουργηματική κωμωδία (1964) του ιδιοφυούς Γάλλου σκηνοθέτη και ηθοποιού Ζακ Τατί, που τον έστειλε στη χρεοκοπία, καθώς προπορευόταν της εποχής του. Ο προφητικός Τατί, με το προσωπικό και ιδιαίτερο κωμικό σκηνοθετικό του ύφος, που αποτελεί από μόνο του ένα κεφάλαιο στην κινηματογραφική ιστορία, θα βρεθεί στο προηγμένο τεχνολογικά Παρίσι, με τη γνώριμη κινηματογραφική περσόνα τού «Κύριου Ιλό», να περιπλανιέται, ακολουθώντας ένα γκρουπ Αμερικανών τουριστών.

Ο Κύριος Ιλό παρατηρεί με παιδική αφέλεια όσα συμβαίνουν γύρω του, σατιρίζοντας πανέξυπνα την τεχνολογία, τη ματαιοδοξία, την κενότητα της αμερικανικής κυριαρχίας. Η ταινία, που την προετοίμαζε για πέντε χρόνια ο Τατί, είναι γυρισμένη σε φιλμ 70 χιλιοστών, αντί του συνηθισμένου 35mm, το οποίο αναδεικνύει τα έντονα χρώματα και τις αποχρώσεις, το πλάτος και το βάθος της εικόνας και δίνοντας ένα απολαυστικά ευχάριστο τόνο. Πρωτοποριακή είναι και η δουλειά που έγινε στον ήχο, καθώς ο Τατί έδωσε στους διάσπαρτους ήχους ειδικό βάρος και πρωταγωνιστικό ρόλο, ενώ ταυτόχρονα υποβάθμισε την πρόζα και τους διαλόγους, όπως συνήθιζε. Η ταινία προβάλλεται σε νέες ψηφιακές κόπιες.

Αντίο, Παιδιά (Goodbye, Children).

Η αυτοβιογραφική, εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, δραματική ταινία που γύρισε ο Λουί Μαλ το 1987 και του χάρισε τον Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ Βενετίας, επτά βραβεία Σεζάρ και τα Βραβεία BAFTA Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Σκηνοθεσίας. Σε ένα καθολικό οικοτροφείο της γαλλικής επαρχίας, ο 12χρονος Ζουλιέν ζει μια παιδική ηλικία προστατευμένη από τις αναταραχές που μαίνονται στην υπό γερμανική κατοχή Γαλλία. Ο ερχομός τού συνεσταλμένου Ζαν πυροδοτεί αμέσως έναν έντονο ανταγωνισμό ανάμεσα στα δύο αγόρια, που σταδιακά δίνει τη θέση του σε έναν ισχυρό συντροφικό δεσμό, ενώ ταυτόχρονα ο Ζουλιέν αρχίζει να συνειδητοποιεί το μυστικό που κρύβει ο φίλος του. Ο Λουί Μαλ διηγείται με τρυφερότητα μια πολύ προσωπική οδυνηρή ιστορία φιλίας, προδοσίας και απώλειας, εμπνευσμένος από γεγονότα που έζησε στην παιδική του ηλικία. Παίζουν οι Γκασπάρ Μανές, Ραφαέλ Φεϊτό, Φρανσίν Ρασέτ, Φρανσουά Νεγκρέ κ.ά.

Το Νησί (Seom).

Το αλληγορικό και πανέμορφο εικαστικά ερωτικό θρίλερ, που γύρισε το 2020 ο Νοτιοκορεάτης Κιμ Κι-Ντουκ και τον κατέστησε έναν από τους σημαντικότερους νέους σκηνοθέτες της Ασίας. Μια νεαρή κοπέλα, που το πρωί πουλάει στους ψαράδες μιας λιμνοθάλασσας δολώματα και το βράδυ το κορμί της, θα ερωτευθεί έναν σιωπηλό άντρα που ήρθε στα μέρη και θέλει να αυτοκτονήσει, πυροδοτώντας απρόσμενες εξελίξεις. Μαγικά πλάνα, δυνατό σενάριο και αξιόλογες ερμηνείες από τους Γιουνγκ Σου, Γιο Σουκ Κιμ, Σουνγκ Χέε Παρκ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: